FANDOM

Utopia
Doktor:Onuncu Doktor

Yardımcılar:

  • Martha Jones
  • Jack Harkness (Konuk)

Düşman:

  • Gelecektürü
  • Usta

Zaman ve Mekan:

  • Malcassiairo,100 trilyon
  • Cardiff,2008
Yazar:Russell T Davies
Confidential:'Ello Ello Ello'
Önceki Bölüm:Blink
Sonraki Bölüm:The Sound of Drums

Utopia Doctor Who modern seri üçüncü sezonunun on birinci bölümüdür.Sezon finalinin ilk aşamasıdır.

TARDIS,Cardiff'te 2006'daki oluşan zaman yarığından enerji almak için durmuştur.Ama TARDIS'in gelmesi Jack Harkness için bir süprizdir.Jack Doktor'la görüşmek için TARDIS'e koşsa da TARDIS o sırada Cardiff'ten uzaklaşmaya başlar ve Jack TARDIS'e tutunarak ilerler.Bunun sonucunda da TARDIS Jack'i üzerinden atmaya çalışırken zamanda oldukça ileriye gider ve 100 trilyon yılına gelir.

Doktor ve Martha dışarı çıktığında ise Jack yerde ölü olarak durmaktadır.Martha ilk yardım yapsa da Jack kendi kendine uyanır.Kısa bir tanışma faslından sonra Doktor ve Jack tekrar karşılaşır.Doktor başından geçenleri anlatır.Aynı zamanda Jack Doktor'a ölümsüz olduğunu söyler.

O sırada da Gelecektürü denen bir tür bir insan avına çıkmıştır.Tabi yürüyen TARDIS takımı da ava dahil olunca bulundukları yerin yerlisi olan bir insan onlara bir ambarın olduğunu söyler ve dördü ambara doğru koşar.

Ambar insanlar ile doludur.Doktor burasının ilk bir çapulcu kampı olduğunu düşünse de sonradan dev bir roket bulur.Bunlar yolculardır.O sırada yaşlı bir bilim adamı Doktor'u kolundan tutar ve laboratuvarına götürür.TARDIS takımı burada Profesör Yana ve Chanto ile tanışır.Bu iki kişi insanları Ütopya denen yıldızların ötesinde bir yere götürmek için roket hazırlamaktadır.

Roketin ateşlenmesi için aletlerin harekete geçirilmesi lazımdır ama Yana bunu yapamıyordur.Doktor da 100 trilyon yılına hiç gelmediğinden aletler hakkında en başta bilgisi yoktur ama kısa bir denemeyle roketin motorları hareketlenir.Daha da iyisi Doktor'un istediği gibi TARDIS ambara getirilmiştir ve TARDIS güç kaynağı olarak kullanılmaktadır.

Geriye sadece Stet Radyasyonu dolu motor dairesindeki makinaları etkinleştirmek kalmıştır.Ama herkes radyasyondan erimektedir.Tabi ki ölümsüz Jack radyasyondan etkilenmez ve içeri girer.

Bütün hazırlıklar tamamken Profesör Yana cebinden bir köstekli saat çıkarır.Bu tıpki Doktor'un Human Nature bölümünde kendini insana dönüştürmek için kullandığı saattendir.Martha hemen Doktor'un yanına koşar ve ona bu durumu anlatır.Martha Gridlock bölümünde Boe'nun Yüzü'nün söylediği "Yalnız değilsin" yani "You are not alone" sözlerini hatırlatır.Doktor "You are not alone" sözünün başharflerini birleştirdiğinde ise ortaya "YANA" çıkar.Doktor'dan başka bir zaman lordu da ortaya çıkmış olur.

Aynı zamanda Yana saati açmış ve farklı birine dönmüştür.İçeriye Gelecektürü'nü sokmuştur ve Doktor,Martha ve Jack'in içeri girmesini engellemiştir.Chantho'ya ise elektrikli kablolarla saldırmadan önceki sözleri "Benim adım Usta!"dır.Doktor'un ezeli düşmanı ve aynı zamanda eski dostu Usta geri dönmüştür.

Jack kilidi kırar ve içeri girerler.Ama Usta TARDIS'e girmiş ve rejenerasyon geçirmiştir.Yeni sesini denerken Martha bu sesi tanıdığını söyler.Usta TARDIS'le kaçarken Doktor soniği etkinleştirir ve TARDIS'in koordinatlarını kilitler.Gelecektürü ise odaya girmektedir.

Bölümün ayrıntıları:

  • TARDIS,Cardiff'te Wales Milennium Center'ın yanına inmiştir.
  • TARDIS Boom Town bölümündeki yarığın üstüne inmiştir.TARDIS buradan enerji almaktadır.
  • Zaman Lordları bile evrenin sonuna gelememiştir.
  • Jack'in Martha'ya ilk söylediği şey "Yüzbaşı Jack Harkness"tır.
  • Kistane ve Beltone Shafe Cane Padra'nın annesi ve kardeşidir.
  • Martha,Doktor'un The Christmas Invasion bölümünde kesilen elini ilk defa görmüştür.
  • Chanto Malmoothların sonuncusudur.
  • Ütopya Buğu Çölü'nün ilerisinde bir yerdir.
  • Creet'in annesi Ütopya'da gökyüzünün elmaslarla dolu olduğunu söylemiştir.
  • Bin yıldır üniversite yoktur.
  • Chantho ve Profesör Yana 17 yıldır birlikte çalışmaktadır.
  • Chantho için kelimeye "chan" ile başlayıp "tho" ile bitirmemek bir nevi küfürdür.
  • Roketin altındaki oda Stet Radyasyonu ile doludur.Doktor bu radyasyon türünü hiç duymadığını söylemiştir.Çünkü buraya hiçbir zaman gelmeyi bile düşünmemiştir.
  • Doktor 200.100 yılında Jack'i bıraktığından beri Jack'in ölümsüz olduğunu bilmektedir.
  • Jack 1892 yılında Ellis Adası'nda bir kavgaya karıştmıştır ve sonucunda oradaki bir adam onu kalbinden vurmuştur.Ama ölmemiştir.Bununla da kalmamış uçurumdan düşmüş,atlar tarafından çiğnenmiş,1. ve 2. Dünya Savaşı'na katılmış,zehirlenmiş,açlıktan ölecek duruma gelmiş ve mızrakla vurulmuştur.
  • Jack 90'larda Rose'un eski evine gidip onun büyümesini izlemiştir.
  • Profesör Yana Gümüş Harabeler sahilinde bulunmuştur.Bulunduğunda ise köstekli saat üzerinde görünmüştür.
  • Usta'nın Yana vücudundaki hali sadece 4 dakika 40 saniye boyunca görünen bir figürdür.
  • Usta'nın modern seride ilk göründüğü bölümdür.
  • Usta rejenerasyon geçirirken etrafa kırmızı ışıkların yayılması ve bağırması kötülüğün etkin olduğunu göstermektedir.
  • Usta (Harold Saxon)'ın göründüğü ilk bölümdür.

Kast:

  • Onuncu Doktor:David Tennant
  • Martha Jones:Freema Agyeman
  • Jack Harkness:John Barrowman
  • Profesör Yana/Usta (Yana):Derek Jacobi
  • Chantho:Chipo Chung
  • Usta:John Simm

Also on FANDOM

Random Wiki