FANDOM

The Satan Pit
Doktor:Onuncu Doktor
Yardımcı:Rose Tyler
Düşman:Şeytan (?)
Zaman ve Mekan:Krop Tor,43K 2.1
Yazar:Matt Jones
Confidential:Religion,Myths and Legends
Önceki Bölüm:The Impossible Planet
Sonraki Bölüm:Love and Monsters

The Satan Pit Doctor Who modern seri ikinci sezonunun dokuzuncu bölümüdür.

The Impossible Planet bölümünde Doktor ve Ida Krop Tor'un altına inmiş ve büyük bir kapak bulmuştur.Yukarıda ise Oodlar bütün mürettebata saldırmaktadır.Doktor ve Ida yukarı gelecekken asansörün kablosu kopar ve tekrar aşağıya düşerler.Şimdi ikisi mecburen aşağıya inecektir.Aşağıya inen Doktor olacaktır.O da kendisini 10 metreden aşağıya atar.

Rose ve mürettebat ise havalandırma borularına girerek Oodlardan kaçmaktadır.Bunların hepsi kendini Şeytan diye tanıtan bir varlığın işidir.Mürettebat havalandırma borularından kaçarken Oodlar da arkalarından gelmektedir.En sonunda kokpite ulaşırlar ama John Jefferson kendini feda etmiştir.

Şimdi tek yol kaçmaktır.Mürettebat Doktor'un öldüğünü düşünüp Rose'u da yanlarına alır ve bir rokete binip gitmeye başlarlar.

Doktor ise Şeytan denen varlığı bulmuştur ama Şeytan'ın zihni yoktur.Sadece vücuttur.Doktor'un yanlarında ise iki tane obje vardır.Bu iki objeyi kırarsa Şeytan yenilecek ama karadelik etrafındaki her şeyi yutacaktır.Buna Rose da dahildir.Ama Doktor Rose'a inanır ve risk alarak objeleri kırar.Her yer yıkılırken kaybolan TARDIS'i bulur.

Rokette ise Şeytan'ın zihni Toby'nin içine girmiştir.Rose tabancayı alır ve camı kırar.Toby hava akımına kapılır ve karadeliğe gider.Doktor ise TARDIS'le roketin karadeliğe gitmesini önler ve Ida'yı rokete verir.Rose da Doktor'a geri döner.

Bölümün ayrıntıları:

  • Zack bir Torchwood Arşivi temsilcisidir.
  • Doktor evrende olan bazı inançları saymıştır.Adları şunlardır:Arkiphet,Quoldonitlik,Pash-Pash,Yeni Yahudilijk,San Claar,Tin Vagabond Kilisesi
  • Dünya,Drakonya,Vel Consadine,Deamos'ta Boynuzlu Canavar'ın resimleri vardır.
  • Kaled Savaş Tanrısı da Boynuzlu Canavar'a benzemektedir.
  • Krop Tor'daki arkeoloji grubu karadelikten kaçan ilk insanlardır.

Şeytan'ın (?) yaratılış sürecinde The Mill ekibi,grotesk çizimleriyle ün salan çizgi roman sanatçısı Simon Bisley'in eserlerinden esinlendi.

Ood kelimesinin kökeni İngilizce'de "tuhaf" anlamına gelen "odd" kelimesinden geliyor.

Doctor Who'nun ilginç yaratıkları Britanya popüler kültüründe önemli bir yere sahip.Britanyalı moda eleştirmeni Hilary Alexander,Lady Gaga'nın gitdiği tuhaf bir kostümü Oodların görünüşüne benzetmişti.

Kast:

  • Onuncu Doktor:David Tennant
  • Rose Tyler:Billie Piper
  • John Jefferson:Danny Web
  • Zachary Cross Flane:Shaun Parkes
  • Ida Scott:Claire Rushbrook
  • Toby Zed:Will Throp
  • Scooti Manista:MyAnna Buring
  • Ood:Paul Kasey

Also on FANDOM

Random Wiki