FANDOM

The Pandorica Opens

Doktor:On Birinci Doktor

Yardımcılar:

  • Amy Pond
  • River Song (Bölümlük)
  • Rory Williams (Geri döner)
Düşman:Pandorica İttifakı,Sessizlik (Bahsedilir)

Zaman ve Mekan:

  • Fransa,1890
  • Londra,1941
  • Fırtına Kafesi Hapishanesi,5145
  • Maldovarium,5145
  • Stonehenge,102
  • Leadworth,26 Haziran 2010
  • Gezegen Bir
  • Kraliyet Koleksiyonu,5145
Yazar:Steven Moffat
Confidential:Alien Abduction
Önceki Bölüm:The Lodger
Sonraki Bölüm:The Big Bang

The Pandorica Opens Doctor Who modern seri beşinci sezonunun on ikinci bölümüdür.Sezon finalinin ilk aşamasıdır.

Vincent Van Gogh hayatının son günlerinde rüyalarında gördüklerini çizmiştir ve delirmiştir...Bu çizilen eseri Winston Chuchill bulur ve zamansal telefon aramasıyla River Song'dan gelecekte tabloyu bulup Doktor'a göstermesini ister.River hapishaneden kaçar ve kraliyet müzesinde tabloyu bulur.Liz 10'un izniyle oradan çıkar.Şimdi sıra Dorium Maldovar'dan vorteks manipulatörü almaktadır ki onu da yapar.

Doktor ve Amy ise evrendeki en eski tepeye gidecektir.Gittiklerinde ise tepede "Merhaba tatlım" yazdığını ve altında ise koordinatların olduğunu görürler.Doktor koordinatları takip eder ve 102 yılının Britanyasına gider.Romalılar Britanyadadır.River ise Kleopatra olmuştur.Amy çocukken en sevdiği tarih konusunun içindedir.

River tabloyu Doktor'a gösterir ve Doktor,River ile Amy Stonehenge'e bir yolculuğa çıkar.Stonehenge'deki taramadan sonra Stonehenge'in altında Pandorica denen kutunun olduğu anlaşılır.Pandorica'nın içinde evrenin en çok korkulan yaratığı vardır.Amy bunu Pandora'nın Kutusu'na benzetmektedir.Ve evrendeki çoğu ırk Stonehenge'in yaydığı sinyal sayesinde Pandorica'yı almaya gelmektedir.

River,Doktor için ordu hazırlamaktadır ama bu ordu sadece 30 kişidir.İlk gönüllüsü ise Rory Williams'tır.Doktor Rory'yi gördüğünde nasıl burada olduğunu sorduğunda Rory öldükten sonra burada uyandığını söyler.

Bütün uzay gemileri Stonehenge'in etrafında vızıldamaktadır.Doktor bir konuşma ile yarım saat kazanır.River ise TARDIS'e binmiş ve TARDIS onu Amy'nin evine getirmiştir.Amy'nin evinde bir çocuk kitabında ise River Stonehenge'deki Romalıları ve bir Pandora'nın Kutusu kitabını görür.Romalılar kopyadır.River TARDIS'e geri döndüğünde ise TARDIS kontrol edilemektedir.

Spoiler!

Pandorica açılmış ve Romalılar Doktor'u ele geçirmiştir.Sonradan anlaşılır ki burada Dalekler,Siberadamlar,Sontaranlar ve daha fazla ırkın Doktor'a olan bir tuzağı vardır.Evrendeki en çok korkulan yaratık Doktor'dur ve Pandorica'ya hapsedilmektedir.Evrendeki çatlakların Doktor tarafından açıldığına inanan Pandorica İttifak'ı evreni yok edecek ve zaman ve mekanı asla var olmamış kılacaktır.

Rory ise diğer Romalıların aksine dayanmış ve Amy'nin yanında kalmıştır.Amy Rory'yi hatırlamıştır ancak Rory elindeki silahla kendini tutamayarak Amy'yi öldürmüştür.

Explosions 2.png

Evrendeki bütün galaksiler süpernova ile yok olur.

Bölümün ayrıntıları:

  • Fırtına Kafesi Hapishanesi ilk defa görünür.River Hücre 426'da kalır.
  • River'ın vorteks manipulatörü bir zaman ajanındandır.
  • Callisto Tanecikleri 6 mile kadar her şeyi patlatır.
  • Evrendeki en eski duvardaki yazı "Selam tatlım"dur.
  • Romalı askerler Doktor'u Sezar olarak tanımaktadır.
  • Dünya'nın etrafında en az bir milyon gemi vardır.
  • Hoppeldon 6 gezegeninde sineklerin hayatı 20 dakikadır.
  • Doktor'un aldığı siber silahlar Jake ve ekibi tarafından Army of Ghosts bölümünde kullanılmıştır. kullanılmıştır.

Kast:

  • On Birinci Doktor:Matt Smith
  • Amy Pond:Karen Gillan
  • River Song:Alex Kingston
  • Rory Williams:Arthur Darvill

Also on FANDOM

Random Wiki