FANDOM

The Lodger
Doktor:On Birinci Doktor
Yardımcı:Amy Pond
Düşman:79B Aickman Yolu
Zaman ve Mekan:Colchester,İngiltere,2010
Yazar:Gareth Roberts
Confidential:Extra Time
Önceki Bölüm:Vincent and The Doctor
Sonraki Bölüm:The Pandorica Opens

The Lodger Doctor Who modern seri beşinci sezonunun on birinci bölümüdür.

TARDIS inerken Doktor dışarı çıkmış ve TARDIS bir anda yok olmuş ve zaman girdabına geri dönmüştür.Doktor Colchester'da TARDIS'in inememesinin nedenini araştıracaktır ve deliller Colchester'da bir evi işaret eder.Doktor evin alt katına kiracı olarak girer.Yukarı kat ise garip olayların olduğu bir yerdir ve Doktor'un anahtar noktasıdır.

Ev sahibi Craig Owens tarafından başta "iyi tuhaf" karşılanmıştır.Craig'in Sophie adlı arkadaşı eve uğramaktadır ve Doktor bu sıralarda insan hayatına uyum sağlayacaktır.Craig'in pub ligindeki futbol maçı ise Doktor'un sıradan bir erkek olması için iyi bir fırsattır.

Doktor futbol maçının yıldızı olmuştur.Diğer gün ise Craig tavandaki küfe dokunmuş ve hastalanmıştır.Craig'in işine onun yerine giden Doktor burada da sevilmiştir ve gittikçe insanlar tarafından sevilmektedir.

Kendisinin Sophie tarafından değerinin kaybedildiğini anlayan Craig Doktor'dan ayrılmasını ister ama Doktor Craig'e kafa atarak zihnindekilerinin bazı kısmını Craig'e gösterir ve Craig Doktor'u tanır.

Ama Sophie yukarı kata girmiştir.Yukarı kat aslında bir nevi bir TARDIS'tir.Geminin sahibi yeni bir kaptan aramak için bütün insanları denemektedir.İnsanlar başarısız bulunursa ölmektedir.Uygun kaptan olarak Doktor bulunmuştur ama eğer Doktor uçurma butonuna dokunursa Dünya havaya uçacaktır.Doktor yerine Craig dokunur ama o da ölmektedir.Doktor Craig'e neden hayatta olduğunu sorduğunda Craig Sophie'ye karşı duygularını açıklar ve bu güç onu butondan çeker.Gemi ise Dünya'dan gitmiştir.Doktor aslında hiçbir zaman üst katın olmadığını sadece bir algı filtresinin onları yanılttığını söyler.

Artık Doktor için ayrılma vaktidir.Craig ve Sophie sevgili olmuşlardır.Craig Doktor'a evin anahtarını verir ve istediği zaman gelebileceğini söyler.

Doktor TARDIS'tedir.Amy'ye cekedinin cebinden kırmızı kalemi almasını söyler.Ama Amy,Rory'nin nişan yüzüğünü bulmuştur.Sadece birkaç çatlak olduğunu hatırlamaktadır.

Bölümün ayrıntıları:

  • Doktor Amy'yi Sindie Colesta'nın Beşinci Ayı'na götürecekti ama yanlışlıkla Essex'e getirmiştir.
  • Craig'in buzdolabının üstünde bir Van Gogh sergisinin bileti görünmektedir.
  • Craig'in evi aslında Mark denen arkadaşının evidir.
  • Doktor psişik kağıta Canterbury Başpsikopos'undan referansı olduğunu göstermiştir..
  • Craig ve Sophie operatör servisinde tanışmışlardır.
  • Doktor omlet yapmayı Paris'te öğrenmiştir.
  • Doktor ilk defa On Birinci olduğunu söylemiştir.
  • Craig de Doktor gibi Geronimo ifadesini kullanmıştır.
  • Buzdolabının üstünde yapıştırma harflerle "Doktor bir numara!" yazmaktadır.
  • İlk olarak Amy'nin odasında gördüğümüz Zaman Çatlağı tekrar görünür.
    The-lodger-crack-570x321.jpg

Bölümün yazarı Gareth Roberts bu hikayeyi Doctor Who dergisinde yayınlamıştı ama Doktor On Birinci Doktor değildi.

Bölümde eskiden futbolcu olan Matt Smith'in ne kadar iyi futbol oynadığını görüyoruz.

Futbol oynarken Doktor'un giydiği formanın arkasında 11 rakamı vardır.

Kast:

  • On Birinci Doktor:Matt Smith
  • Amy Pond:Karen Gillan
  • Craig Owens:James Corden
  • Sophie:Daisy Haggard

Also on FANDOM

Random Wiki