FANDOM

The Idiot's Lantern
Doktor:Onuncu Doktor
Yardımcı:Rose Tyler
Düşman:Kablo
Zaman ve Mekan:Londra,1953
Yazar:Mark Gatiss
Confidential:The Writer's Tale
Önceki Bölüm:The Age of Steel
Sonraki Bölüm:The Impossible Planet

The Idiot's Lantern Doctor Who modern seri ikinci sezonunun yedinci bölümüdür.

Doktor ve Rose Londra'ya gelmişlerdir.Yıl 1953'tür ve ülke yeni kraliçe haberiyle sarsılmaktadır.Her şey normalken polisler mahalledeki bir evi basar ve birini alıp götürür.

Doktor ve Rose bir eve girer ve araştırmalara başlar.Evin yukarı katında ailenin yaşlı büyükannesi vardır ama odaya kilitlenmiştir.Doktor onu görmeye çalışır.Kadının yüzü yoktur.Tam o sırada polisler tekrar gelir ve kadını alır.Doktor motoruyla polisleri takip eder ama polisler bir taktikle çöpçülere yolu kapatır.

Doktor polis merkezine girdiğinde yüzü olmayanların birden fazla olduğunu öğrenir.Ne yazık ki bir polis Rose'u da aynı yüzsüz bir biçimde karakola getirir ve Doktor sinirlenir.

Doktor,polis müdürü ve girdikleri evin çocuğu Tommy'yle araştırma yaparken son zamanlardaki değişikliğin televizyonlar olduğunu öğrenir ve televizyoncu Bay Magpie'a giderler.Doktor burada televizyondaki spiker kadını kullanan Kablo denilen yaratıkla tanışır.Kablo üçünün de yüzünü çekmektedir ama Doktor sonikle kurtulur.Tommy de kurtulmuştur ama polis müdürünün yüzü yok olmuştur.

Magpie ise Aleksandra Kale'sindeki antene Kablo'yu yerleştirecek ve televizyondaki taç giyme törenini izleyen herkesin Kablo sayesinde yenmesini sağlayacaktır.Doktor,Tommy'nin sayesinde bunu engeller.

Bölümün ayrıntıları:

  • Rose aslında New York'a gitmek istemekteydi.Ama TARDIS yanlışlıkla Londra'ya inmiştir.
  • Rose,Jackie ile her pazartesi tatilinde Cliff Richard'ın programını izlediğini söylemiştir.
  • Jackie bir denizciyle çıkmıştır.
  • Torchwood ismi bu bölümde de geçmiştir.
  • Aleksandra Sarayı'ndaki koruma psişik kağıt sayesinde Doktor'u Belçika Kralı sanmıştır.
  • Doktor ev sinemasını 30 yıl önce yaratmıştır.

Kast:

  • Onuncu Doktor:David Tennant
  • Rose Tyler:Billie Piper
  • Kablo:Maureen Lipman
  • Bay Magpie:Ron Cook
  • Tommy Conolly:Rory Jennings
  • Eddie Conolly:Jamie Foreman
  • Rita Collony:Debra Gillett

.

Also on FANDOM

Random Wiki