FANDOM

The Five Doctors

Doktorlar:

  • Birinci Doktor
  • İkinci Doktor
  • Üçüncü Doktor
  • Dördüncü Doktor
  • Beşinci Doktor

Yardımcılar:

  • Sarah Jane Smith
  • Tegan Jovanka
  • Turlough
  • Brigadier
  • Susan Foreman
  • Romana II

Düşmanlar:

  • Borusa
  • Usta
  • Raston Savaş Robotu
  • Siberadamlar
  • Dalek
  • Yeti
Zaman ve Mekan:Zaman bilinmiyor,Gallifrey
Yazar:Terrance Dicks
Önceki Bölüm:The King's Demons
Sonraki Bölüm:Warriors of the Deep

The Five Doctors Doctor Who'nun yirminci yılı için hazırlanmış özel bir bölümdür.Bazı hayranlar tarafından zamanında en iyi Doctor Who bölümü seçilmiştir.

Beşinci Doktor,yeni TARDIS'in konsolunu silmektedir.İçeriden Tegan gelir ve dışarıda duran Turlough'un yanına çıkarlar.Turlough dışarıdaki manzarıyı çizmektedir.Her şey normaldir.

DoctorsTARDIS-Fifth.png

Yeni TARDIS

Birinci Doktor ise bir gül bahçesinde ilerlemektedir.Her şey normal giderken prizmaya benzeyen bir cisim üstüne gelir ve onu alır.Bir odada ise Birinci Doktor'un figürü belirir.Bir el figürü alır ve bir maketin üstüne koyar.
El,figürü ittirirken Beşinci Doktor rahatsızlanmıştır.

İkinci Doktor ise UNIT merkezine gelip Brigadier'ı ziyaret etmek istemiştir.Dışarıda kısa bir yürüyüş yaparlarken aynı obje Doktor'a gelir ve onu ve Brigadier'ı kapar.İkisinin de figürü maketin üstüne oturtulur.Beşinci Doktor daha da rahatsızlanır.

Sarah Jane ise evinden dışarı çıkmaktadır.Ama bahçedeki K9 bir tehlike sezdiğini söyler.Sarah Jane onu dinlemez ve dışarı çıkar.
Üçüncü Doktor ise arabası Bessie ile bir çayırda gezmektedir.Aynı obje onu da kapar.

Dördüncü Doktor ve Romana ise Cam Nehri'nde bir kayıktadır.Doktor kürek çekmektedir ve Romana'yla sohbet etmektedir.Aynı obje onları da almaya gelir ama bir hata sonucu Doktor zaman boşluğuna sıkışır.

Gallifrey Kapitolü'nde ise meclis toplanır ve Usta da toplantıya çağrılır.Lord Başkan Borusa Usta'ya Doktor'un sıkıştığını ve onu kurtarmasını ister.Usta ilk önce buna gülse de bunu kaubl eder.

Birinci Doktor ise bir tüneldedir.Etrafta yıldırım sesleri vardır.Doktor biraz daha ilerlediğinde torunu Susan'ı bulur.İkisi ilerlerken bir Dalek ortaya çıkar ve onlara saldırmaya başlar.Ama Dalek yansıtıcı aynaların olduğu bir bölmeye girer ve durmadan ateş ederken kendisini vurur.

İkinci Doktor ve Brigadier Siberadamlardan kaçmıştır.

Üçüncü Doktor ise tümsekten yuvarlanan Sarah Jane'i kurtarmıştır.

İkinci ve Üçüncü Doktor yanlarındakilere durdukları yerin Ölüm Bölgesi olduğunu söylerler.Ve ilerideki kulenin de Rassilon'un Mezarı'nın olduğu Karanlık Kule olduğunu anlatırlar.Burası Gallifrey'dir.

Usta Üçüncü Doktor ile karşılaşır ve ona yardım etmek ister.Ama Doktor bunun bir tuzak olduğunu düşünür ve uzaklaşır.O giderken üstlerine silah ışınları düşmektedir.Ama bu Usta'nın işi değildir.Çünkü bu ışınlar Usta'ya da gelmektedir.

Ama aynı zamanda bir bölme de açılmıştır.Doktor ve Susan dışarı çıktığında ve biraz ilerlediğinde TARDIS'i görür.İkisi TARDIS'e girdiğinde ise TARDIS değişmiş ve içeride üç kişi varıdr.Yerde biri baygın halde durmaktadır.Birinci Doktor sonradan yerde yatanın kendi olduğunu anlar.

Beşinci Doktor,Tegan ve Susan'ı alıp kuleye doğru gitmeye başlar.Ama yollarına Usta çıkar.Usta ile konuşmadan sonra tepelerden Siberadamlar gelmektedir.Doktor,Susan ve Tegan saklanırken Usta Siberadamlar ile bir anlaşma yapar.Onları kuleye gönderecektir.

Ama bir grup Siberadam Usta'ya ateş etmeye başlayınca Usta ve arkasından da Doktor koşmaya başlar.Usta'nın önüne bir ışın mermisi gelir ve Usta bayılır.Doktor Usta'nın üstünü yoklar ve üstünde bir ışınlanma cihazı bulur.Siberadamlardan bu sayede kaçar.

İkinci Doktor ve Brigadier ise kuleye alttaki tünellerden girmişlerdir.Ama tüneldeki sesler ikisini ürkütmektedir.En sonunda bu seslerin nedeni ortaya çıkar.Mağarada bir Yeti vardır.Doktor onu galaktik fişekleri ile etkisiz hale getirir.

Üçüncü Doktor ve Sarah Jane ise Raston Savaş Robot'uyla karşılaşırlar.Doktor Raston Savaş Robotu'nun çok büyük bir ölüm makinası olduğunu söyler ki öyle de çıkar.Robot Doktor ve Sarah ile oyun oynamaya başlar.Ama Sarah Jane ve Doktor için fırsat çıkar.O tarafa gelen Siberadamlar robot için öldürecek kişiler olmuştur.Robot onları hiçbir hasar görmeden öldürürken Doktor ve Sarah Jane mağaranın girişinde robotun oklarını ve bir halatı alarak ilerlemeye devam ederler.

Cybermen defeated.jpg

Raston Savaş Robotu bütün Siberadamları öldürmüştür.

Tegan ve Susan ise TARDIS'e gider ve Birinci Doktor'a Beşinci Doktor'a ne olduğunu anlatır.Birinci Doktor da onları yanına alır ve kuleye gitmeye karar verir.Kuleye gittiklerinde Usta da oradadır ama Doktor onu daha tanımadığından kim olduğunu bilmiyordur.Usta salona gelen Siberadamları tabandaki satranç tahtasına çekerek onları elektrik akımıyla öldürür.Bu satranç tahtası gibi olan yere uzaylılar girememektedir.

İkinci ve Üçüncü Doktor ise kulenin tünellerinde eski arkadaşlarıyla karşılaşır.Üçüncü Mike Yates ve Liz Shaw ile;İkinci ise Jamie McCrimmon ve Zoe Heriot ile karşılaşır.Ama bunlar bir tuzaktır.

Birinci,İkinci,Üçüncü Doktorlar Rassilon'un mezarına ulaşır ve etraftaki Eski Yüksek Gallifreyce yazıyı çevirmeye başlarlar.

O sırada ise Yüksek Meclis'te olan Beşinci Doktor Rassilon'un Arp'ını keşfeder.Arp aslında bir kapı için anahtardır.Doktor uzun uğraşlarından sonra duvardaki tablo sayesinde doğru notalara basar ve duvar açılır.İçeride bölümün başındaki Ölüm Bölgesi'nin maketi ve diğer Doktorlar ile yardımcıların figürleri vardır.Bunları yöneten ise yüksek meclis başkanı Borusa'dır.

Borusa Rassilon'un yüzüğünü alıp Rassilon gibi ölümsüz olmak istemektedir.Borusa Doktor'a Rassilon'un hiç ölmediğini söyler.Diğer Doktorları ve yardımcılarının almasının sebebinin ise yüzüğü almak için onları kullanacağı olduğunu söyler.Yani diğer Doktorlar ve yardımcılar ateşe sokulan maşadır.

Borusa Rassilon'un mezarına gelir ve Rassilon'u çağırır.Rassilon'un yüzü tabutunun üstünde belirir.Rassilon Borusa'yı tabutun yanına çağırır ve ona ölümsüz olmak isteyip istemediğini sorar.Borusa bunu onaylar.Rassilon Doktorlara şahit olup olmadıklarını sorduğunda herkes şahit olmadığını söylerken Birinci Doktor şahit olduğunu söyleyerek herkesi şaşırtır.Borusa tabutun üstündeki yüzüğü alır ve parmağına takar.Ama bir anda yok olmaya başlar ve yüzük yeniden eski yerine geri döner.Borusa ise tabutun üstündeki oyma heykellerden biri olmuştur.
Rassilon Doktorlara ölümsüz olmak ister misiniz diye sorduğunda Doktorlar korkuyla reddeder ve Rassilon yok olur.

Borusa gittiğinde ise Doktorları yakalayan piramit obje Dördüncü Doktor'u serbest bırakır ve Dördüncü Doktor zaman boşluğundan çıkar.Şimdi ise ayrılık vaktidir.Birinci Doktor Susan ile,İkinci Doktor Brigadier ile,Üçüncü Doktor Sarah Jane ile gitmiştir.Geriye sadece Beşinci doktor,Tegan ve Turlough kalır.
O sırada Bakan Flavia mezara ulaşır ve Doktor ona Borusa'ya olanları anlatır.Flavia bunun üstüne Doktor'u Lord Başkan ilan eder ama Doktor TARDIS'le seyahat etmeye devam etmek istediğini söyler.Flavia buna karşı çıktığında Doktor "Ben Başkan değil miyim?İstediğimi yaparım" der ve hızla TARDIS'e koşar.
TARDIS takımı tekrar bir aradadır.Tegan Doktor'a "Neden insanları bu gürültülü yaşlı TARDIS'e alıyorsun?" diye sorduğunda Doktor "Olanlardan sonra, nasıl başlanacağını bana anlatıyor" der.

Kast:

  • Beşinci Doktor:Peter Davison
  • Dördüncü Doktor:Tom Baker
  • Üçüncü Doktor:Jon Pertwee
  • İkinci Doktor:Patrick Troughton
  • Birinci Doktor:Richard Hurndall
  • The Dalek Invasion of Earth bölümündeki sahneden Birinci Doktor:William Hartnell
  • Tegan Jovanka:Janet Fielding
  • Turlough:Mark Strickson
  • Sarah Jane Smith:Elisabeth Sladen
  • Susan Foreman:Carole Ann Ford
  • Brigadier:Nicholas Courtney
  • Usta:Anthony Ainley
  • Romana II:Lala Ward
  • Borusa:Philip Latham

Also on FANDOM

Random Wiki