FANDOM

The Doctor's Wife

Doktor: On Birinci Doktor

Yardımcılar:

  • Amy Pond
  • Rory Williams

Düşman:

  • Ev
  • Yeğen
Yer ve Zaman: Evrenin Dışı
Yazar: Neil Gaiman
Confidential: Bigger on the Inside
Önceki Bölüm: The Curse of the Black Spot
Sonraki Bölüm: The Rebel Flesh

The Doctor's Wife, Doctor Who modern seri 6. Sezon 4. Bölüm'üdür. Ünlü fantastik roman yazarı Neil Gaiman'ın Doctor Who'daki ilk bölümüdür.

İlk sahne yaşlı bir adam ile kadının genç bir kızı bir mekanizmaya bağlaması ile başlar. Kadın genç kıza canının yanacağını ancak sonrasında hiçbir şey hatırlamayacağını söyler ve ikisi kızı mekanizmaya bağlar.

TARDIS'te ise Doktor, Amy ve Rory için normal bir andır. Ancak TARDIS uzayın derinliklerindeyken kapı çalar. Doktor yavaşça kapıya gider ve kapıyı açar. Açtığında önünde eskiden Zaman Lordlarının haberleşme için kullandığı küplerden birisini bulur. Bunun anlamı bir Zaman Lordu'nun hala hayatta olduğudur.

DW 60x4 The Doctor s Wife 027.jpg

Doktor'a bir mesaj var.

Doktor mesajın yerini saptar. Mesaj evrenin dışından gelmektedir. Doktor heyecanla evren sınırlarının dışına çıkar ve çöplüğe benzer bir yere gelir. TARDIS takımı dışarı çıktığında bölümün ilk sahnesinde gözüken yaşlı adam ve kadın Doktor'u karşılar. İkisinin ismi Amca ile Hala'dır. Konuşma sürerken mekanizmaya bağlı olan kız gelir ve saçma sapan konuşmaya başlar. Doktor ne dediğini merak ederken adının Idris olduğu söylenen kız Doktor'u ısırır ve yaşlılar kızı içeriye götürür. Aynı zamanda Doktor "Yeğen" isimli bir Ood ile karşılaşır.

DW 60x4 The Doctor s Wife 183.jpg

Amca ile Hala.

Doktor içeride bir odaya girdiğinde yaşlı kadın ile konuşur. Doktor kadını soniği ile tarayınca bazı organlarının kendisine ait olmadığını anlar. Kadın bu duruma "Ev bizi onardı." diye cevap verir. Doktor odada ilerlerken kendisine gelen küpten çok daha fazlasının olduğunu gelir ve buraya zamanında birçok Zaman Lordu'nun geldiğini anlar. Doktor o sırada Amy ve Rory'i yalnız kalmak için kandırarak TARDIS'e sonik tornavidasını getirmeleri için yollar.

Amy ve Rory sonik tornavidayı ararken TARDIS'in kapısı kapanır, konsol odasının rengi yeşile döner ve TARDIS yeşil dumanlar içinde bulunduğu yerden kaybolur.

Doktor etrafta gezinirken Idris'i bir kafeste bulur. Ancak Idris göründüğü kişi değildir. Idris TARDIS'tir. TARDIS'in sesini yapabilmektedir ve Doktor'la olan her anısını hatırlamaktadır. Doktor bir süre sonra TARDIS'in matrisinin bir insan bedenine girdiğini anlar. Ancak anladığı sırada TARDIS'in kendisi Amy ve Rory'i alarak gitmiştir.

DW 60x4 The Doctor s Wife 220.jpg

Doktor ve TARDIS.

TARDIS'i ele geçiren varlık, Ev, ise Amy ve Rory ile oyunlar oynamaktadır. Amy ve Rory koridorlarda koşarken Ev'in yaptığı birbirlerinin halisünasyonlarını görmektedirler. Koridorlarda koşarken kapılar kapanmaktadır ve birbirlerini kaybetmektedirler.

Ev, Pondlarla eğlenirken daha önce Ev'in enerjisini çektiği eski TARDIS'ler çöplüğünde Doktor ve TARDIS eski bir TARDIS konsolunu çalıştırıp Amy ve Rory'e yetişmeye çalışmaktadırlar. Her şey tamamlandığında TARDIS içindeki zaman enerjisini verir ve TARDIS konsolu ile birlikte Doktor, kulübesini almak için yola çıkar.

Doktor bir süre sonra TARDIS'i yakalar ancak içine girebilmesi için içeriden kalkanların inmesi gerekmektedir. TARDIS psişik bağlantı ile Rory'e eski konsol odalarının yerini ve şifreyi söyler. Amy ve Rory uzun yoldan sonra TARDIS'in Rory'e tarif ettiği kapıyı bulurlar. Şifre dört kelimedir: "'Kızıl" "On Bir" "Zevk" "Yağmurdan Sonraki Toprak Kokusu". Amy bunları psişik olarak düşünürken Yeğen ikisine doğru yaklaşmaktadır. Amy kapıyı açmayı başarır ve Pondlar, ardından da Yeğen içeri girer.

DW 60x4 The Doctor s Wife 454.jpg

Amy, Rory ve Yeğen eski konsol odasındalar.

Girdikleri yer Dokuzuncu ve Onuncu Doktor'un TARDIS konsol odasıdır. TARDIS'in yardımıyla Rory kalkanları indirir. Ancak o sırada Yeğen elindeki yapay beyniyle Pondlara karşı gelmektedir. O sırada Doktor ve TARDIS geldikleri konsol ile Yeğen'in üstüne inerler ve Yeğen konsolun altında kalarak ölür.

Doktor, Pondlara TARDIS'i tanıttıktan sonra Ev ilk önce dördünü eğlenmek için nefessiz bırakır ve daha sonra basıncı arttırır. En sonunda sıkılarak Doktor, TARDIS, Amy ve Rory'nin içinde bulunduğu konsol odasını siler.

Ancak dördü tekrar ana konsol odasında ortaya çıkar. Doktor'un dediğine göre eğer TARDIS'te bir oda silinirse içindeki canlılar direk ana konsol odasına aktarılır.

Doktor ve Ev konuşurken TARDIS'i içinde tutan Idris'in bedeni güçsüzleşir ve içinden TARDIS'in enerjisi çıkarak Ev'i yok eder.

Idris içinde konuşabilen TARDIS Doktor'la son kez konuşabilir ve asla diyemediği "Selam" kelimesini diyerek eskisi gibi TARDIS kendi bilincine geri döner. Doktor gözyaşları içindedir.

Pondlar yatmaya gittiğinde ise Doktor TARDIS'le ilgilenmektedir. Doktor TARDIS'e yeni koordinatlar yazar. Sadece gitme kolunu çekmesi kalmıştır. TARDIS'e orada olup olmadığını sorar. TARDIS cevap olarak gitme kolunu çeker. Doktor yüzünde sevinçten büyük bir gülümseme oluşur.

Bölümün ayrıntıları:

  • TARDIS'te bir oda silinirse içindeki canlılar direk ana konsol odasına aktarılır.
  • Bölümün ismi olan "Doktor'un Karısı"nın TARDIS olduğu ilerleyen dakikalarda açıklanır.
  • TARDIS'in Idris bedenindeki son anlarında Rory'e söylediği "Ormandaki tek su nehirdir" ("The only water in forest is river), repliği A Good Man Goes to War bölümündeki ana hikayenin çözümünde büyük bir etken olacaktır. TARDIS'in bu anı önceden görmesinin sebebi zamanın kendisiyle bütün olması, sadece geçmişi değil ayrıca geleceği de görebilmesidir.
  • Doktor, bir Ood'u daha kurtaramadığı için üzülmüştür.
  • Doktor Ev'e bütün Zaman Lordlarını öldürdüğünü söylemiştir. (DW: The End of Time)
  • TARDIS, Rory'e "Sevimli Olan" lakabını takmıştır. River Song daha önce Onuncu Doktor'u bu lakapla çağırmıştı. (DW: Silence in the Library)
  • TARDIS'in kapısında "Açmak için çekin" yazar ama Doktor yaklaşık 700 yıldır TARDIS'in kapısını ittirerek açar. Üstelik parmaklarını şıklattığında da TARDIS kendi kendine kapısını içeriye doğru açar. Ancak The Doctor's Wife bölümünde TARDIS bu talimata uymadığı için Doktor'a yine de kızmıştır.
  • Doktor her zaman TARDIS'i ödünç aldığını söyleyerek yalan söylese de TARDIS "Sen beni çaldın, ben de seni." repliği ile duruma açıklık getirmiştir. TARDIS bu yüzden Doktor'u "Hırsızım"  diye çağırmıştır.
  • Doktor TARDIS'i ilk gördüğünde "Hayatımda gördüğüm en güzel şey" demiştir. Bu replik TARDIS'in kendisi ve Doktor tarafından tekrarlanır.
  • Idris/TARDIS, zamanın kendisini görebildiği için Doktor'un şu ana kadar kullandığı konsol odalarını değil ayrıca kullanacağı konsol odalarını da arvişlemiştir. Söylediğine kadar yaklaşık 30 tane oda arşivlenmiştir ama Doktor şu ana kadar sadece 13 tane kullandığını söylemiştir.
  • Rory Williams, Ev'in oluşturduğu halüsinasyonlarda tekrar ölmüştür ve onu tekrar beklettiği için Amy'den nefret etmektedir.Dokt
  • Doktor yalnızken çağırdığı gibi TARDIS'i "Seksi" olarak çağırmıştır.
  • TARDIS, Idris'in bedenine girdiğinde zaman çizelgesini oturmaya çalışırken zaman çekimlerinde hatalar yapmıştır.

Kamera arkası:

  • "Aslında TARDIS'in kişiliği seksi,pejmürde, Helena Bonham Carter tarzında bir kadına naklediliyor" -Chloe Dykstra, Idris hakkında konuşuyor.
  • 10. Doktor'un konsol odası Neil Gaiman'ın isteği üzerine yıkılması gerekirken 18 ay boyunca aynı kaldı.
  • The Doctor's Wife bölümü aslında 5. Sezon 11. Bölüm olarak düşünülüyordu ama bölümdeki efektler ve tasarıma bütçe yetmeyeceğinden 6. Sezon'a ertelendi. Onun yerine 5. Sezon 11. Bölüm The Lodger oldu.
  • The Doctor's Wife bölümünün ismi hakkında daha önce Bigger on the Inside ve The House of Nothing isimleri de düşünüldü.
  • Bölümün yazarı Neil Gaiman bu hikaye ile bir Hugo ödülü kazandı.
419274 506671316027267 1170896507 n.jpg

Hurda TARDIS konsolunun tasarım çizimi.

Kast:

  • On Birinci Doktor: Matt Smith
  • Amy Pond: Karen Gillan
  • Rory Williams: Arthur Darvill
  • Idris / TARDIS: Suranne Jones
  • Ev'in Sesi: Michael Scheen
  • Yeğen: Paul Kasey
  • Amca: Adrian Schiller
  • Hala: Elizabeth Berrington

Also on FANDOM

Random Wiki