FANDOM

The Deadly Assassin
Doktor:Dördüncü Doktor
Yardımcı:Yok

Düşman:

  • Usta
  • Goth
Zaman ve Mekan:Bilinmeyen zaman,Gallifrey
Yazar:Robert Holmes
Önceki Bölüm:The Hand of Fear
Sonraki Bölüm:The Face of Evil

The Deadly Assassin Doctor Who klasik seri 14. Sezon'unun üçüncü hikayesidir.

Birinci Kısım:

Doktor TARDIS'teyken beynine mesajlar gelmektedir.Mesajlarda elinde bir silah vardır ve Gallifrey meclis Başkan'ınını öldürmektedir.

TARDIS,Gallifrey Kalesi'nin korunaklı bölgesine inmiştir.Kumandan Hilred sistemlerden bunu hemen saptar ve TARDIS'e bir birlik yollar.Doktor bir not bırakarak ve bir kuklasını yaparak TARDIS'ten kaçar ve kalenin içine girer.

Askerler TARDIS'i aradıktan sonra konsol odasında Doktor'un bıraktığı notu bulurlar ve notu Zaman Lordu Castellan'a götürürler.Doktor ise bir asker tarafından yakalanmışken yanlışlıkla askeri öldürür ve bir asansöre binip kaçar.

Yukarı katta ise büyük konsey toplanmıştır.Doktor gizlice lordların giyinme odalarına girip kendisine bir meclis üyesi kıyafeti alır ve konseye girer.Aynı zamanda eski sınıf arkadaşı Runcible ile karşılaşmıştır.

Karanlıklarda ise şeytani planlar dönmektedir.İki kişi kötü bir plan kurmaktadır.Bunlardan biri yeni ama berbat vücuduyla Usta'dır.Karşısındakine verdiği birkaç talimat ile o kişi meclisin tepesine dürbünlü tüfeği ile yerleşmiştir.

Doktor bu silahı fark eder ve "Onu öldürecekler!" diyerek Başkan gelmeden tepeye çıkar.Silahı sökmeye çalışırken bir anda kasılır ve silahı eline alır.Elinde olmadan içeriden gelen Başkan'ı vurur ve Başkan yere yığılır.Ama Gallifrey'li askerler onu yakalar.

İkinci Kısım:

Herkes Başkan'ın cesedinin etrafına toplanmıştır.Suçlu olarak da Doktor oraya getirilmiştir.Doktor yaptığını reddetse de hapise atılır.Hapiste işkence yapılıp suçunu açıklanması beklenirken Castellan Doktor'un bir kanıt sunması ve kendisini temize çıkarması için Doktor'u yanına alır.

Doktor ve Zaman Lordları olay yerine giderler.Doktor hiçbir kanıt bulamamışken Hilred askerlerinden birini Doktor'un başkanı istemeyerek vurduğu yerin yanındaki bir teleskop benzeri aletin içinde bulur.Buraya madde yoğunlaştırıcı ile girmiştir.

Doktor bu işi ancak Usta'nın yapacağını söyler.Çünkü Usta'nın matematik ve fizik hesaplamaları Doktor'dan kat kat daha iyidir.Ama Doktor aynı zamanda Gallifrey'e gelirken Başkan'ın nasıl öldüğünü bulmuştur.Zaman Lordları arasında bir telepati vardır ve Başkan'ın ölümü Doktor'un beynine gelmiştir.Üstelik nöbetçilerden biri Runcible ölmüştür.

Doktor,bilim adamlarına kendi zihnine girip bunu yapanı bulmasını ister.Zaman Lordları onu bir makinaya bağlar ve Doktor acı çekerek bir ovaya gelir.Üstünde bir gömlek ve atkısı vardır.Gaz maskeli kişiler etrafta dolanmaktadır ve Doktor'u öldürmek için çabalıyordur.Bir tanesi onu uçurumdan aşağıya atar ama Doktor atkısıyla ağaca tutunur.Ama Doktor aşağıya düşer.

Uyuyan Doktor'un nabızı atmamaktadır ama nefes almaktadır.Vadideki Doktor ise bir ormana gelir.Ormanda ilerler ve bir tren yoluna gelir.Etrafı sis basmıştır.Tren yolunun diğer tarafında gaz maskeli biri vardır.Doktor karşıya geçerken ayağı tren yolunun iki demirinin arasına takılır.Aynı zamanda bir tren sesi duyulur.Tren sesi artmaktadır ve Doktor ayağını çıkarmak için daha çok uğraşmaktadır.

Üçüncü Kısım:

Doktor sonradan fark eder ki tren aslında bir hayal ürünüdür.Burası başka bir matristir.Doktor ayağını kolaylıkla çıkarır ve yoluna devam eder.Burası bir arazidir ve içerilerde ağaçlar vardır.Ama onu bekleyen bir tehlike daha vardır.Bir savaş uçağı taramalı tüfeği ile onu öldürmeye çalışmakta,Doktor ise bütün gücüyle ondan kaçmaktadır.

Doktor bir süre uçağı atlatır ama dizini yaralamıştır.Doktor bunu reddeder ve bacağı iyileşir.Ama Usta'nın sesi burasının kendi dünyasının olduğunu söyler ve Doktor'un bacağı tekrar kanamaya başlar.Doktor da ona meydan okur ve ilerlemeye devam eder.

Usta ise Doktor'u yenmek için bir asker göndermiştir.Askerin yüzü siyah bir maskeyle örtülüdür ve elinde dürbünlü bir tüfek ile Doktor'u öldürmeye çalışmaktadır.Doktor askerden kaçmaktadır ve sonunda bir ormana girmiştir.Doktor ormandaki dikenleri alıp bir ağaca çıkar ve bir bambu dalını koparıp dikenleri askere karşı silah olarak kullanır.Doktor zehirli dikeni askerin baldırına isabet ettirmiştir ama asker de Doktor'u kolundan vurmuştur.

Doktor kaçmaya devam eder ve bir gölün yanına gelir.Gölün yanındaki çalılıklara saklanır ve askeri bekler.Asker de oraya ulaşmıştır.Doktor ona kim olduğunu sorduğunda asker maskesini çıkarır.Bu Zaman Lordları meclisinden Goth'tur.

Gallifrey'de ise Usta Goth'u bir masaya bağlamıştır ve onu oradan kontrol etmektedir.

Doktor Goth'u görünce ortaya çıkar ve ikisi arasında bir dövüş başlar.İkisi de suların içinde yaralı halde birbiriyle dövüşmektedir.Doktor kazandığını sanarken Goth onu yakalar ve Doktor'un kafasını suyun içine daldırır.Doktor boğulmanın eşiğindedir.

Dördüncü Kısım:

Doktor kendisini Goth'un elinden kurtarır ve tekrar Gallifrey'de uyanır.Doktor artık her şeyi çözmüştür.Suikasti yapan Goth'tur ve onu bu iş için ayarlayan da Usta'dır.

Hilred,Doktor ve diğer askerler Usta'yı aramaya gittiklerinde ise Usta ölmüştür.Goth ise can çekişmektedir.Goth Doktor'a bir plandan söz eder ama anlatamadan ölür.Usta'nın cesedi ise ortadan kaldırılır.

Şimdi Doktor için düşünme vaktidir.Plan nedir?O sırada Engin,Rassilon'un efsanelerinden ve Rassilon'un Kuşak'ından bahseder ve bir ses kaydı açar.Ses kaydında konuşan kadın Rassilon'un bir karadeliğe gittiğini ve orada Uyum Gözü'nü bulduğunu söyler.O sırada Hilred bir şırınga bulduğunu söyler.Doktor şırıngaya bakar.Bu bir uyuşturucudur.Doktor anlar ki Usta ölmemiştir.

Doktor ve diğer Zaman Lordları Usta'nın yanına gittiğinde ise Usta elinde bir silahla durmaktadır.Hilred ise yerde ufak bir ebatta donmuş bir biçimdedir.Usta Doktor ve Castellan'ı bayıltır ve Engin'e Rassilon'un Kuşak'ını vermesini söyler.Engin istemeyerek kuşağı verir ve Usta kapıyı kapatarak gider.

Doktor ve Castellan uyandığında ise çıkış yolları yoktur ve Usta Uyum Gözü'nü açarak Gallifrey'in varlığını tehdit etmektedir.Her taraf yıkılmaktadır ama Doktor tırmanarak bir çıkış yolu bulmuştur.

Bu çıkış yolu onu Uyum Gözü'ne götürür ve Doktor Usta ile dövüşmeye başlar.Dövüş sonunda Usta bir boşluğa düşer ve Doktor gözü kapatır.

Doktor artık suçsuz olduğunu ispatlamıştır ve TARDIS'ine binip yeni maceralar yaşayacaktır.Ama Usta ise TARDIS'ine binip yine bir zarar görmeden kaçmıştır.

Kast:

  • Dördüncü Doktor:Tom Baker
  • Usta:Peter Pratt
  • Borusa:Angus MacKay
  • Castellan Spandrell:George Pravda
  • Goth:Bernard Horsfall
  • Komutan Hilred:Derek Seaton
  • Runcible:Hugh Walters
  • Engin:Erik Chitty
  • Başkan:Llewellyn Rees

Also on FANDOM

Random Wiki