FANDOM

The Almost People

Doktor: On Birinci Doktor

Yardımcılar:

  • Amy Pond
  • Rory Williams
Düşman: Et
Yer ve Zaman: Aziz John Manastırı, 22. yüzyıl
Yazar: Matthew Graham
Confidential: Take Two
Önceki Bölüm: The Rebel Flesh
Sonraki Bölüm: A Good Man Goes to War

The Almost People, Doctor Who modern seri 6. Sezon 6. bölümdür. The Rebel Flesh bölümünün devamını oluşturmaktadır.

Önceki bölümün sonunda çıkan dublör Doktor ile gerçek Doktor aralarını kurmuşlardır. Aynı zamanda Jennifer'ı bulan Rory bir ikilemde kalmıştır. Karşısında iki tane Jennifer vardır ve ikisi de birbirinin gerçek olduğunu iddia etmektedir. O sırada bir tane Jennifer diğerini aside atar ve aside düşen Jennifer eriyip geriye et malzemeleri kalır. Rory gerçek Jennifer ile dönüş yolunu bulmaya çalışır.

DW 6x06 The Almost People 011.jpg

Et avatar Doktor'un DNA'sı yerine oturmaya çalışırken.

O sırada Doktor, dublör Doktor ve Amy iletişim odasındadır, yanlarında Miranda ve diğer çalışanlar da vardır. Amy dublör Doktor'a gerçeği gibi davranamamaktadır ve bu yüzden dublör Doktor Amy'e karşı öfkelidir. Odanın dışına çıktıklarında dublör Doktor Amy'e çıkışır ve bu Amy'nin kalbini kırar. Aynı anda Miranda anakaradan kurtarma ekibi çağırır. Ancak bunu dublörler de duymuştur.

İlerleyen dakikalarda Jennifer, Rory'i dublörlerin bulunduğu odaya getirir. Dublör Doktor da buradadır. Dublör içgüdüleri taraf değiştirmesini sağlamıştır. Rory sonradan anlar ki şimdiki Jennifer da dublördür ve dublörler dünyaya savaş açmaya niyetlidirler.

Kurtarma ekibinin gelmesi beklenirken gerçek Jimmy ölür ve Doktor dublör Jimmy'e çocuğunun babası olmasını söyler. Jimmy oğluyla görüntülü olarak konuştuktan sonra kurtarma ekibi için iki taraf da manastırın altındaki koridorlara inerler.

Karşı karşıya gelen iki taraf daha büyük bir sorun ile karşı karşıyadır. Jennifer mutasyon geçirmiştir ve öfkesiyle herkese saldırmaktadır. Ayrıca geldikleri yerin tavanından aşağıya TARDIS inmektedir. Doktor sonikle TARDIS'i çağırır ve TARDIS bulundukları odaya iner. Ancak Doktor dublör Miranda ile burada kalıp kapıyı desteklemek istemektedir.

Amy buna karşı çıktığında ise Doktor ile dublör Doktor sırlarını açıklar. İkisi ayakkabılarını değiştirmişlerdir. Aslında Amy'nin güvenmediği dublör Doktor gerçek Doktor'dur. Dublör Doktor sonik tornavida ile Jennifer'ı parçalarına ayırırken Doktor, Rory, Amy, Jimmy, Buzzer ve Miranda TARDIS'e binip giderler.

DW 6x06 The Almost People 396.jpg

"Geronimo!"

Doktor ilk önce Jimmy'i oğlunun yanına bırakır ve Et malzemesinin yapıldığı firmaya gelirler. Miranda, Jimmy ve Buzzer Doktor'a veda ederler.

Doktor TARDIS'e girdiğinde Amy'nin karnına sancılar girmeye başlar. Rory Doktor'a ne olduğunu sorduğunda Doktor "Sancılar" der. Doktor sonik tornavidasını çıkarır ve Et sinyalini bulduğunu söyler. Amy ne kadar burada olduğunu söylese de Doktor uzun zamandır burada olmadığını söyler. Rory Amy'nin yanından çekilir. Amy korkarcasına Doktor'a bakar. Doktor sonik tornavidayı çalıştırır ve Amy et olarak erir.

DW 6x06 The Almost People 456.jpg

Doktor soniği ile Et Amy'i eritiyor.

Amy bembeyaz bir mekanda üstünde beyaz bir elbiseyle yatar şekilde uyanır. Üstünde duran duvar açılır ve Göz Bantlı Kadın ortaya çıkar. Amy'e "Hazır mısın canım? Ikın." der ve duvar kapanır. Amy aslında hamileliğinin son zamanlarındadır ve ıkınma acısıyla çığlık atar.

DW 6x06 The Almost People 468.jpg

Amy ıkınıyor.

Bölümün ayrıntıları:

  • Et avatar Doktor ile Amy arasında bir bağ olabileceğini düşünen Doktor kendisini avatar gibi gösterdi, avatarı da orijinal Doktor gibi. Önceden tahmin ettiği gibi Amy ile avatar Doktor arasında bir bağ oluştu ve Doktor bu sayede Amy'nin et olabileceğinden şüphelendi.
  • Doktor sırf yörüngesini durdurmak ve bir bahsi kazanmak için beynini bir gezegenin çekirdiğine boşalttığını söylemiştir.
  • Doktor'un önceki bölümlerden beri Amy'e "Nefes al" demesinin nedeni gerçek Amy'nin onu psişik yol ile biraz da olsa duymasını sağlamaktı.
  • Doktor, Roma düşerken orada olduğunu söylediğinde Rory de orada olduğunu söylemiştir. (DW: The Big Bang)
  • Doktor'un et avatarı Doktor'un eski hallerinden üç tane söz söylemiştir.

Birinci Doktor'un sözü: "Eğer bir gün dönersem,evet bir gün..." (DW: The Tenth Planet)
Üçüncü Doktor'un sözü: "Nötron akışını kutupluluğunu yedekledim"
Dördüncü Doktor'un sözü: "Jelly Baby ister misin?"
Bunun nedeni DNA'nın tam oturmamasıdır.

Kast:

  • On Birinci Doktor: Matt Smith
  • Amy Pond: Karen Gillan
  • Rory Williams: Arthur Darvill
  • Jimmy: Mark Bonnar
  • Buzzer: Marshall Lancaster
  • Jennifer: Sarah Smart
  • Miranda Cleaves: Raquel Cassidy

Also on FANDOM

Random Wiki