FANDOM

Smith and Jones
Doktor:Onuncu Doktor:
Yardımcı:Martha Jones (Katılır)

Düşman:

  • Judoonlar
  • Plazma-obur

Zaman ve Mekan:

  • Londra,2008
  • Ay,2008
Yazar:Russell T Davies
Confidential:Meet Martha Jones

Önceki Bölüm:The Runaway Bride

Sonraki Bölüm:The Shakespeare Code

Smith and Jones Doctor Who modern seri üçüncü sezon birinci bölümüdür.Yeni serideki ilk yardımcı Martha Jones bu bölümde ilk defa gözükür.Ama bu Freema Agyeman'ın Doctor Who'da ikinci görünüşüdür.

Martha Jones bir tıp öğrencisidir.Bir yanda erkek kardeşi Leo'nun doğumgünü partisi planıyla uğraşırken bir yandan da karşısına çıkan üstü başı dağınık olan adamın kim olduğunu çözmeye çalışmaktadır.

Hastaneye giren Martha ilk dersine girer.Burada bir hastanın yanındadırlar ve o hasta hastane yolunda karşısına çıkan adamdır ama adam kaç saattir burada olduğunu söyler.Adam aslında Doktor'dur.Ve Martha büyük bir şokla Doktor'un iki kalpli olduğunu öğrenir.

Martha'nın kız kardeşi Tish ise hastanenin olduğu caddededir.Sadece hastanenin üstünde bir yağmur bulutu vardır ve yukarı doğru yağmur yağmaktadır.Bir süre sonra hastane temelden kaybolur.Hastanedekiler büyük parlamadan sonra kalktıklarında ise Ay'ın yüzeyinde olduklarını anlarlar.

Doktor ise giyinmiş ve Martha'yla tanışmıştır.İkisi dışarı çıktıklarında ise nefes alabilmektedir çünkü bir oksijen alanı hastanenin etrafındadır.

Bu arada da yaşlı bir kadın ise Martha'nın öğretmeni Bay Stoker'ı yanındakilere yakalatmış ve bir pipetle onun kanını içmeye başlamıştır.

Ve Ay'ın yüzeyine uzay gemileri inmeye başlar.İçinden ise insan ebatlarında kasklı uzaylılar çıkmaktadır.Doktor bunların Judoon olduklarını söyler.Bunlar uzay polisleridir.Judoonlar içeri girip kasklarını açarlar.Hepsi bir nevi gergedandır.Ve hepsi hastanedeki bir uzaylıyı aramaktadır.Bunun için de insan DNA'sını kataloglıyorlardır.Ama ne şans ki Doktor da uzaylıdır.

Doktor ve Martha Bay Stoker'ın ölüsünü bulurlar.Stoker'ın kanı emilmiştir.Doktor bunun bir plazma oburun işinin olduğunu anlar.Daha da kötüsü soniğini MR makinasında eritmiştir.

Doktor plazma oburu yenmenin yolunu bulmuştur.Eğer kendisi Martha'yı öper ve DNA'sını ona bıraktıktan sonra plazma obur tarafından emilirse Judoonlar Martha'daki gen sayesinde Doktor'u bulacak ve o sırada da plazma obur kurtulacaktır.Plan da bu şekilde işe yarar.Judoonlar Dünya'yı tekrar geriye döndürür.Doktor Martha'ya el sallar ve TARDIS'e binerek gider.

Leo'nun doğumgünü partisinde ise Martha'nın babası Clive ve annesi Francine arasında tartışma çıkmış ve parti olaylı bir şekilde bitmiştir.Martha barın önünde dururken ilerki sokakta bir ses duyar.Oraya gittiğinde ise Doktor,yeni sonik ile TARDIS'e dayanmıştır.Martha TARDIS'in zamanda seyahat ettiğine inanmaz ve Doktor TARDIS'e binip gider.Geri geldiğinde ise üstü başı dağınıktır.Bu sabahki halidir.

Martha TARDIS'e bindiğinde ise ilk önce şaşırsa da Doktor ona sadece bir yolculuk için söz verir ve ikisi sarsılan TARDIS'te yola çıkarlar.

Bölümün ayrıntıları:

  • Leo 21. yaşına girmektedir.
  • John Smith dün şiddetli karın ağrısıyla gelmiştir
  • Martha Doktor'la ilk Chancelor Caddesi'nde karşılaşmıştır.
  • Doktor Benjamin Franklin'in uçurtmayla elektrik akımını saptadığı günde yanında olduğunu söylemiştir.
  • Freema Agyeman'ın Army of Ghosts bölümünde canlandırdığı Adeola karakteri Martha Jones'un kuzenidir.
  • Judoonların göründüğü ilk bölümdür.
  • Doktor küçük mağazaları sevdiğini söylemiştir.Bunu Silence in the Library bölümünde de söyler.
  • Judoonlarda H2O Kelepçesi vardır.
  • Doktor'un lazer anahtarını Emily Pankhurst çalmıştır.
  • Onuncu Doktor'un mavi takımı ilk kez gözükür.
  • Doktor kreşte röntgen tuğlalarıyla oynamıştır.
  • Doktor manyetik dersinden kaldığını söylemiştir.
  • Plazma-Obur Dokuz Padrivole Krallığı'nın Prensesi'ni öldürme suçundan da suçludur.
  • Bölümün sonunda barın arkasındaki sokağın duvarında "Vote Saxon" yazısı görünür.

Kast:

  • Onuncu Doktor:David Tennant
  • Martha Jones:Freema Agyeman
  • Florence Finnegan:Anne Reid
  • Dr. Bay Stoker:Roy Marsden
  • Francine Jones:Adjoa Andoh
  • Tish Jones:Gugu Mbatha-Raw
  • Leo Jones:Reggie Yates
  • Clive Jones:Trevor Laird
  • Judoon sesi:Nicholas Briggs

Also on FANDOM

Random Wiki