FANDOM

Fear Her

Doktor: Onuncu Doktor
Yardımcı: Rose Tyler
Düşman: Isolus
Yer ve Zaman: Londra, 2012
Yazar: Matthew Graham
Confidential: The Fright Stuff
Önceki Bölüm: Love and Monsters
Sonraki Bölüm: Army of Ghosts

Fear Her, Doctor Who modern seri ikinci sezonunun on birinci bölümüdür.

Doktor,Rose'u 2012 Olimpiyatları'na getirmiştir.Stratford'da bir köyde güzel bir gündür.Olimpiyat meşalesi buradan geçeceği için yollar özenle yapılmaktadır yan tarafta ise çocuklar bahçelerine oynamaktadır.Ama oynayan çocuklardan biri bir anda kaybolur ve yaşlı bir kadın bunun olacağını tahmin etmiştir.

Bütün köy halkı meydana toplanır ve bu durumları konuşur.Sadece bu çocuk değil geçen zamanlarda birkaç çocuk da kaybolmuştur.Ama Trish Webber'ın çekingen hareketleri herkes tarafından dikkat edilmektedir.Doktor ve Rose bir araştırmadan sonra her şeyin Webberların evinde bittiğini anlar.

Evin küçük kızı Chloe eskisi gibi değildir ve durmadan çizim yapmaktadır.Rose Chloe'nin odasına girdiğinde resimlerin hareket ettiğini öğrenir.Doktor Chloe'deki tuhaflığı öğrenmek için Chloe'nin zihnine girer.Chloe'nin içine bir Isolus denen uzaylı girmiştir.Isolus gemi kozasını kaybetmiştir ve Dünya'da Chloe Webber'ın içine sığınmıştır.Chloe kimin resimlerini çizerse o kişi kaybolmakta ve resimlerde hapsolmaktadır.

Rose,yapılan yolun altından kozayı bulur ama Doktor bir anda kaybolmuştur çünkü Chloe Doktor'un resmini çizmiştir.Meşale ateşi ise sokaktan geçmektedir.

Olimpiyat sahasında ise büyük bir heyecanla meşale beklenmektedir.Ama Chloe bütün olimpiyat sahasını çizmiş ve herkes kaybolmuştur.Chloe bununla da kalmaz duvarına Dünya'yı çizmeye başlar.

Doktor Rose'a kozaların ısı ile hareket ettiğini söylediği için Rose kozayı meşaleye atar ve Isolus ısı ile kozasına girerek Dünya'dan gider.Ama Chloe Isolus'un etkisindeyken dolabına babasının resmini çizmiştir ve bundan çok korkmaktadır.Şimdi ise babası dediği çizim ona saldırmaktadır.Rose bunun Chloe'nin zihninde olduğunu anlayarak Trish'ten onu sakinleştirmesini söyler ve babası yok olur.

Önemli olan soru ise Doktor nerededir.Bu soru televizyonda yanıtlanır.Meşale taşıyıcısı rahatsızlanmıştır ve Doktor meşaleyi alıp sahaya koşmaktadır.Doktor sahadaki büyük meşaleyi ateşlemeye gitmektedir.

Bölümün sonunda ise Doktor bir fırtınanın geldiğini söyler.Fırtına yaklaştığında her şey değişecektir...

Bölümün ayrıntıları

  • Doktor Wembley 1948 Olimpiyatları'na gittiğini söylemiştir.

  • Doktor kedileri pek sevmediğini söylemiştir.

  • Chloe'nin babası bir yıl önce ölmüştür.

  • Isolus'un yolculuğu Derin Diyarlar'da başlamıştır ve şu ana kadar evrende yolculuk yapmaktadır.

  • Doktor Rose'a bir zamanlar baba olduğunu söylemiştir.

  • Papua Yeni Gine 2012 Olimpiyatları'nda gülle atmada büyük bir başarı sağlamıştır.

  • Dizinin gelecekte geçen bu bölümünün adı ilk başta Chloe Webber Destroys the Earth olarak düşünülmüş,hikayenin de başka bir gezegende geçmesi planlanmıştı.Hatta bölümü de ünlü aktör Stephen Fry kaleme alacaktı.Fakat İngiltere'nin 2012 Olimpiyatları'na evsahipliği yapacak olması ve Britanyalı atlet Kelly Holmes'ten alınan ilham üzerine,bu konuyu ele alan bir bölüm sipariş edilmiş.

Bu bölümde Doctor Who'nun da yapımcısı olan Russell T Davies'in yapımcılığını üstlendiği Casanova adlı filmde rol alan Nina Sosanya ve David Tennant bir araya geliyor.

Kast:

  • Onuncu Doktor:David Tennant
  • Rose Tyler:Billie Piper
  • Trish Webber:Nina Sosanya
  • Chloe Webber:Abisola Agbaje
  • Kel:Abdul Salis

Also on FANDOM

Random Wiki