FANDOM

A Christmas Carol

Doktor:On Birinci Doktor

Yardımcı:

  • Amy Pond
  • Rory Williams
  • Kazran Sardick (Konuk)
  • Abigail Pettigrew (Konuk)

Düşman:

  • Kazran Sardick
  • Havadaki Köpekbalığı

Zaman ve Mekan:

  • İsimsiz Gezegen,Sardick Konağı,44. yüzyıl
  • Hollywood,Dünya,20. yüzyıl
Yazar:Steven Moffat
Confidential:Christmas Special 2010
Önceki Bölüm:The Big Bang
Sonraki Bölüm:Space

A Christmas Carol Doctor Who modern seri 6. Sezon 0. Bölüm ya da 5. Sezon 14. bölümü olarak geçen altıncı Noel özel bölümüdür.Aynı zamanda Steven Moffat'ın yazdığı ilk Noel bölümüdür.

Bir uzay gemisinde her şey kötü gitmektedir.Gemi bir gezegenin atmosferine hızla girmiştir ve içindeki 4003 kişi ile duramamaktadır.Üstelik balayı suitinde de Pondlar vardır.Amy Doktor'un onları kurtarmasını beklerken beklediği fırsat gelir.Gemiye bir mesaj gelmiştir:"Haydi gel,Pond"

Gezegenin merkezinde ise yani Kazran Sardick'in konağında ise fakir birkaç insan buzlar içinde yatan tanıdıklarını bir gün için almak için Sardick'e yalvarmaktadır.Ama merhametsiz Sardick bunu reddeder.Aileye bir mucize olursa şanslarının döneceğini söyler.İşte mucize gerçekleşir.Şömine bacasından yuvarlanarak gelen Doktor herkesin dikkatini çekmiştir.Etrafla uğraşan Doktor Sardick'e uzay gemisindeki insanları kurtarmasını istese de Sardick bunu reddeder.

Doktor bu asabiliğin nedenini Sardick'in fakir çocuğa vuramamasıyla anlar.Sardick babasından şiddet görmüş ve onun gibi olmak istememektedir.

Doktor sokağa çıktığında ise biraz önce konaktaki adam bu akşam balıkların gelebileceğini anlatır.Doktor sokaktaki bir fenere baktığında ise fenerin etrafında uçan balıklar görür.

Sardick konağında ise duvara yansıtılmış bir projektörde 12 yaşındaki Sardick'in "Büyük projesi" oynamaktadır.Ama babası gelir ve küçük Sardick'e vurur.Bu video kaydını Doktor açmıştır.Ve Doktor Sardick'le konuştuktan sonra geriye gideceğini söyler.

Ama çok geriye gitmiştir.Ağlayan,12 yaşındaki Sardick'in yanına gitmiştir.Ona kendisini bakıcı olarak tanıtır ve Kazran'ın keyfini yerine getirir.Doktor soniği tavana bağlı bir ipe bağlamıştır.Bir balık yakalayıp Kazran'ın isteğini gerçekleştirmek istemektedir ama soniğin eline ilk küçük bir balık sonra da bir köpekbalığı gelir.Köpekbalığı soniğin yarısını almıştır ve boğazındadır.

Bir süre sonra balkonda köpekbalığı yerdedir.Ölecektir ve Doktor soniğin bir yarısını onun ağzından çıkarmıştır.Köpekbalığını bir kutuya koyup gökyüzüne salarlarsa köpekbalığı eskisi gibi olacaktır.Kutu olarak da dondurucudaki kutularda olan insanlar en iyi seçimdir.

Dondurucuya geldiklerinde ise köpekbalığı uyanmış ve Doktor ile Kazran'ı kovalamaktadır.Ama bir anda bir şarkı duyulur.Bir kadın bir kutudan çıkmış ve köpekbalığını okşayarak onu sakinleştirmiştir.

Kadın aynı zamanda ileriki zamanda Sardick'in çıkmasına izin vermediği Abigail Pettigrew'dür.Üçü TARDIS'e biner ve kutuya koydukları köpekbalığını serbest bırakırlar.

Diğer Noellerde ise üçlü bir arada zaman geçirirken ve Kazran ile Abigail'in arasında bir ilişki başlarken Abigail onu sadece birkaç sefer görme hakkı olduğunu söyler ve Kazran aynen babasına benzemeye başlar.

Şimdiki Kazran'da ise hiçbir değişiklik yoktur.Amy onun kalbini yumuşatmak istese de olmaz ve Doktor zor yolu seçer.Kazran'ın yaşlı hali ve çocukluğunu birbiriyle karşılaştırır.Yaşlı Kazran çocuk haline vururken eski anılarını hatırlar ve durur.Küçük Kazran ağlamaya başladığında yaşlı Kazran'ın da kalbi yumuşar ve Abigail'i dışarı çıkarır.

Ama izomorfik kontrollü bulutları kontrol etme makinası Doktor Kazran'ın geçmişini bu kadar çok değiştirdiği için çalışmaz.Ama Abigail'in söylediği şarkılar balıkları sakinleştirmektedir.Doktor yarım kalan soniği bir mikrofon yapar ve Abigail'in şarkısı soniğin diğer yarısının olduğu köpekbalığı sayesinde yıldızlara dağılır.Bu sayede de gemidekiler kurtulur.

Doktor Pondları bulmuştur.Şimdi yeni maceraların zamanıdır.

Bölümün ayrıntıları:

  • Doktor The Big Bang bölümünden sonra ilk kez "Come Along Pond" demiştir (mesajını atmıştır).
  • Hikayenin geçtiği İsimsiz Gezegen'de Noel'e Kristal Şölen denmiştir.
  • Doktor Noel Baba'ya Jeff diye seslendiğini söylemiştir.
  • Albert Einstein,Frank Sinatra,Noel Baba ve Doktor 1952'de bir araya gelmiştir.
  • Doktor Kazran Sardick'in babasının 20 yıl önce öldüğünü çıkarımları sonucu bulmuştur.
  • Kazran Sardick 12 yaşında Doktor ile tanışmıştır.
  • Doktor surat örümcekleri ile karşılaştığını söylemiştir.
  • Dondurulma odasının kodu 7258'dir.
  • Doktor ve Kazran Abigail'e geldiği bir Noel'de fes takmış,bir Noel'de de Dördüncü Doktor'un atkısını giymiştir.
  • Bir Noel'de Doktor,Kazran ve Abigail Mısır piramitlerine gitmişlerdir.Diğer bir Noel'de de New York ve Hollywood'a gitmişlerdir.
  • Doktor bir kız ile çıkacakken odasına gidip bir tornavida tasarımı yaptığını söylemiştir.
  • Doktor Frank Sinatra ile düet yapacaktır ama yanlışlıkla Marliyn Monroe ile nişanlanmıştır.
  • Abigail'in şarkısında "Sessizlik" ifadesi çoğu kez geçer.
  • Doktor Amy ve Rory'yi baldan bir aya götürecektir.
  • Doktor, Pondlara dediği gibi Kazran ile Abigail'e de öpüşürlerken nefes almalarını söylemiştir.

Bölümün yazarı ve Doctor Who'nun yapımcısı Steven Moffat çocukken balıklardan korkmuştur ve bunu küçük Sardick'e yansıtmıştır.Küçük Sardick de balıklardan korkmaktadır.

Bölümün esin kaynağı Charles Dickens'ın aynı isimli "Bir Noel Şarkısı" adlı eseridir.

Hayranlar bölümden önce bu bölümü bir müzikal olarak bekleseler ede bölüm müzikal tarzında olmamıştır.

Kast:

  • On Birinci Doktor:Matt Smith
  • Amy Pond:Karen Gillan
  • Rory Williams:Arthur Darvill
  • Kazran / Elliot Sardick:Michael Gambon
  • Abigail Pettigrew:Katherine Jenkins
  • Genç Kazran:Danny Horn
  • Çocuk Kazran:Laurence Belcher

Also on FANDOM

Random Wiki